صالحین رستم‌آباد

پایگاه مقاومت بسیج محمد رسول الله رستم اباد

صالحین رستم‌آباد

پایگاه مقاومت بسیج محمد رسول الله رستم اباد

چرا ادعا میکنیم دین اسلام کامل‌ترین دین است؟

| يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۴۶ ب.ظ

دینهاى الهى مانند پایهاى تحصیلى و دورههاى درسى است، که با توجه به سطح بینش و توان مردم در یادگیرى و عمل کردن، خدا آنها را بر پیامبران نازل فرموده است. در زمان حضرت نوح مردم آگاهى بسیار کمى داشتند و نمىتوانستند دین اسلام را دریافت کنند بفهمند و عمل کنند.

آنان مانند دانش آموزان کلاس اول ابتدایى بودند، به این خاطر خداوند دین ساده و ابتدایى براى آنها انتخاب کرد، پس دین آنها کامل نبود.

در دوره حضرت ابراهیم (علیه السلام) سطح آگاهىهاى مردم بیشتر شد و مىتوانستند دین کاملترى داشته باشند. پس دین حضرت ابراهیم از دین حضرت نوح کاملتر بود.این روند تا دینهاى حضرت موسى (علیه السلام) و عیسى (علیه السلام) ادامه پیداکرد، تا در زمان حضرت محمد (صلىالله علیه وآله) مردم جهان به حدى رسیدند که مىتوانستند کاملترین دین را دریافت کنند. بدین خاطر خداوند مهربان دین اسلام را که کاملترین دین بود براى مردم فرستاد.

پس همان گونه که دانشآموزان، سال به سال و دوره به دوره معلومات بیشترى مىآموزند و کاملتر مىشوند، دینهاى الهى نیز دوره به دوره کاملتر شدند، تا به دوره اسلام رسید و مسلمانان - این دانش آموختهگان دانشگاه اسلام - به حدى رسید که توانستند نقشه کامل و جامع مسیر خداشناسى یعنى قرآن را به دست بگیرند و با راهنمایى اهل بیت مسیر سعادت را طى کنند.

به دلیل اینکه دین اسلام کاملترین دین بود پیامبران پیشین به مردم خودشان بشارت مىدانند، که پس از ما پیامبر دیگرى خواهد، ولى حضرت محمد (صلىالله علیه وآله) آخرین پیامبر است و پس از او پیامبرى نخواهد آمد.یکى از پیامبرانى که بشارت آمدن حضرت محمد (صلىالله علیه وآله) را به پیروانش داد حضرت عیسى (علیه السلام) بود؛ چنانچه خداوند به نقل از حضرت عیسى (علیه السلام) مىفرماید: و مبشرابرسول یاتى من بعدى اسمه احمد ؛ و [شما را]بشارت مىدهم به پیامبرى که پس از من خواهد آمد که نام او احمد است. (صف، آیه 6) و شما مىدانید نام حضرت محمد (صلىالله علیه وآله)، احمد هم هست.

در این باره مىتوانید کتاب پیرامون قرآن و عهدین، نوشته مرتضى باقریان را بخوانید.

اما برخى از دلیلهاى کمال دین اسلام به شرح زیر است:

1. دین اسلام از هر گونه تفریحى محفوظ است وتحریف نمىشود، ولى دین و کتابهاى آسمانى سایر دینها تحریف شده است؛ خداوند مىفرماید: انانحن نزلنا الذکر و انا له لحفظون ؛ ما خود این کتاب را فرو فرستادیم و خودمان از آن نگهبانى (و نگهدارى) مىکنیم.(حجر، آیه 9)

در حالى که کتابهاى آسمانى دیگر مانند تورات و انجیل تغییرهاى فراوانى کرده و مطالب غیر معقول و خندهدارى در آنها دیده مىشود، که کشتى گرفتن یکى از پیامبران با یکى از نمونههاى آن است.

2. احکام دین اسلام منطبق بر فطرت و عقل است، در حالى که در دیگر شریعتها، گاهى احکامى وجود دارد که معقول نیست؛ مثلا دین اسلام به ما اجازه مىدهد در برابر زورگویان بایستیم و اگر به ما ستم کردند(مثلا ما را زدند) ما هم مقابله به مثل مىکنیم (بقره، آیه 194). در حالى که انجیل مىگوید: اگر کسى به سمت راست صورت شما سیلى زد، سمت چپ صورتتان را هم جلو بگیرید تا بزند.

حالا خودتان مقایسه کنید و ببینید زورگویان و ستمکاران کدام یک را بیشتر دوست دارند و با کدام روش مىتوان زور و ستم را ریشه کن کرد؟

3. دین اسلام جامع است؛ یعنى براى تمام امور ما انسانها برنامهریزى کرده است؛ از روابط شخصى ما با خدا گرفته تا روابط اجتماعى، خانوادگى، اقتصادى و...، در حالى که دینهاى دیگر این جامعیت را ندارد.

براى آگاهى بیشتر به تفسیر نمونه، ج 5، ص 335 مراجعه کنید.

  • ۹۳/۰۴/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی